افغانستان

ساخت وبلاگ

آغاز تخریب ساختمان های غیرقانونی در کابل

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۵/۴/۳۱

کد خبر: 118458

منبع:

نسخه چاپی

شهرداری کابل در یک اقدام بی‌پیشینه چندین ساختمان غیرقانونی را چهارشنبه 30 سرطان در ناحیه‌های یازدهم و هشتم کابل تخریب کرد.

این اداره گفته است که تمام ساختمان‌های غیرقانونی کابل تخریب می‌شود و برای هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که ساختمان غیرقانونی را در کابل بسازد.

نقیب‌الله عصمتی، رییس کنترل ساختمانی این اداره گفت: "قسمت‌هایی که مربوط ساحه‌ی سبز باشد ما آن را تصفیه و تخریب می‌کنیم."

عصمتی افزود که در ساحه‌هایی که خلاف‌ورزی شده باشد، کار ساخت آن توقف و به صاحبان آن اخطار داده می‌شود که از خودسری جلوگیری کنند.

هرچند برخی از باشندگان کابل از این کار استقبال کرده‌اند؛ اما صاحبان این ساختمان‌ها این کار را غیرقانونی و عقده‌مندانه خوانده‌اند و ادامه‌ی آن را نگران کننده می‌دانند.

بنابر گزارش‌ها، بیش از هفتاد درصد ساختمان‌های شهر کابل به صورت غیرقانونی و خلاف‌ نقشه‌های شهرداری کابل ساخته شده است.

براساس گزارش‌ها، این ساختمان‌ها در جاهایی ساخته شده‌است که مطابقه به نقشه‌ی شهرداری کابل، باید ساحه‌ی سبز باشد تا باشندگان آن منطقه از آن استفاده کنند.

به باور آگاهان، بودن محل سبز در یک منطقه‌ یکی از نیازها و حق‌های باشندگان همان محل است.

کد(24)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 227 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:48

مجلس نمایندگان بودجه 1395 را تصویب کرد

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۵/۴/۳۱

کد خبر: 118459

منبع:

نسخه چاپی

مجلس نمایندگان بودجه پیشنهادی وسط سال 1395 حکومت را با اکثریت آرا تصویب کرد.

کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان می گوید که در سند بودجه سال 135 ده میلیارد افغانی از سوی حکومت تغییرات آورده شده است که بر اساس آن بودجه عادی افزایش و بودجه انکشافی کاهش یافته است.

به گزارش نگاه: مجلس نمایندگان درآخرین نشست سال ششم دوره شانزده هم خود، بودجه پیشنهادی وسط سال حکومت را با اکثریت آرای نمایندگان حاضر در مجلس تصویب کرد.

نمایندگان مجلس در نشست 30 سرطان بودجه ۱۷میلیاردی وسط سال حکومت را تصویب کرد.

این بودجه از سوی حکومت به منظور تمویل برخی پروژه های که در بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۵ گنجانیده نشده و یا هم کمبود بودجه نداشته اند، پیشنهاد شده است.

امیرخان یار رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس گفت که بودجه درخواستی وسط سال حکومت هفده میلیارد افغانی است و ۳۱میلیون آن تنها بودجه ای است که رییس جمهور برای پروژه های مورد نظر درخواست کرده است.

به گفته وی، این بودجه از عواید ملی که امسال افزایش یافته است، تامین می شود.

پیش از این وزارت مالیه گفته بود که عواید جمع آوری شده در شش ماه نخست سال جاری افزایش چشم گیری یافته است.

رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس همچنین به وزرا هشدار داد در صورت که بودجه انکشافی شان را کمتر از سقف ۸۰ درصد مصرف کنند، استیضاح و صلب صلاحیت خواهند شد.

کد (24)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 223 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:48

امیرخان یار: وزیران ناکارا سلب اعتماد خواهند شد

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۵/۴/۳۱

کد خبر: 118460

منبع:

نسخه چاپی

مجلس نمایندگان هشدار می‌دهد وزیرانی که نتوانند تا هشتاد درصد بودجه‌ی وزارت خود را مصرف کنند؛ سلب صلاحیت خواهند شد.

به گزارش شبکه تلویزیون1 هفت ماه از سال مالی می‌گذرد و ظاهرا مجلسی‌ ها با نگرانی از این وضعیت گفته اند که تا اکنون برخی وزارت‌ها تنها ۲۱ درصد بودجه توسعه‌ شان را هزینه کرده اند.

امیرخان یار، رییس کمیسیون مالی و بودجه‌ی مجلس نماینده‌‎گان در گفتگو با تلویزیون1 هشدار داد که وزیران ناکارا، سلب اعتماد خواهند شد.

رییس جمهور غنی نیز ظاهرا در دیدار با اعضای مجلس تاکید کرده تا با وزیرانی که به مسوولیتشان عمل نمی کنند بر بنیاد اصول و قانون برخورد شود.

قرار است دولت در نشست بروکسل اشتراک کند و به گفته‌ی آگاهان، مصرف بودجه تا سقف بالا یکی از دستاوردهایی خواهد بود که حکومت به اعضای نشست ارایه می‌کند.

آمارهای مصرف بودجه هفت ماه نخست نگران کننده است، با وجودی که ۴۳ درصد تخصیص هم برای نهادهای دولتی اجرا شده است.

در همین حال اجمل حمید عبدالرحیم زی، سخنگوی وزارت مالیه به تلویزیون1 گفت که وزیران کارا و ناکارا بر بنیاد مصرف بودجه‌ی شان شناسایی خواهند شد.

او تاکید کرد که این کار رقابت سالم میان وزارت‌ها ایجاد می‌کند تا هرآنچه برای‌شان در نظر گرفته بر بنیاد بودجه‌ی اختصاصی روی آن کار کنند.

وزارت‌هایی وجود دارند که بودجه‌های‌شان را تا حال کمتر از ۲۷ درصد هزینه کرده اند و نشست بروکسل هم نزدیک است.

گفته می شود که حتی برخی وزیران از وزارت مالیه خواسته اند تا تخصیص بودجه‌های توسعه‌ ای شان را دوباره تسلیم شود زیرا مطمین هستند که تا نشست بروکسل توانایی مصرف آنرا ندارند.

کد (24)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 212 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:48

آدرس ايميل:

لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست

میتوانید نام و مکان سکونت خود را در انتهای نظرتان بنویسید, تا همراه با آن چاپ شود

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 248 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:02

دلیل کاهش یازده درصدی عملیات جنگی چیست؟

 

تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۳    ۱۳۹۵/۴/۳۰

کد خبر: 118439

منبع:

نسخه چاپی

حکومت اظهار می کند که یازده درصد از عملیات جنگی دشمن کاهش یافته است و ما دشمن را سرکوب کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، اسدالله ولواجی آگاه امور نظامی گفت: جنگ در افغانستان جنگی نیابتی است. ناامنی در افغانستان و ضعف نیروهای امنیتی به این بر می گردد که نیروهای مخالف در کجا و چگونه سازماندهی می شوند، منابع مالی و تسلیحاتی آنان از کجاست و چگونه موضعی در برابر آنان باید گرفت؟

وی افزود: هر اندازه ای که عملیات نیروهای مخالف کمتر شود در بخشی وابسته به برنامه هایشان است و بخشی از آن وابسته به تصمیم کشورهای همسایه افغانستان بخصوص پاکستان است.

ولواجی گفت: فعلا پاکستان ظاهرا تحت فشار آمریکا است و این موضوع باعث شده است که عملیات نظامی طالبان تا حدودی کمتر شود.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 231 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:02

اعتیاد بلای جان افغانستان دوای دردهای امریکا

سود سرشار و تضمین شده ای که از توزیع و صادرات مواد مخدر به جیب ناتو و امریکایی ها سرازیر شده ، مصداقی بر این ادعا است که از هنگام ورود غرب به خاک افغانستان و اشغال قلب منطقه، کشت و توزیع مواد مخدر افزایش بی سابقه ای یافته است 

تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۸    ۱۳۹۵/۴/۳۰

کد خبر: 118440

منبع:

نسخه چاپی

به مناسبت هفته ی جهانی مبارزه با مواد مخدر، سخنرانی ها و قلم فرسایی های متعدد و البته کلیشه ای و تکراری از سوی مقامات و مسوولان و مطبوعات در کابل و سراسر افغانستان انجام می شود که نه تنها دردی از دردهای اعتیاد در کشورمان را درمان نمی کند بلکه بیش از پیش مردم ملکی را در نومیدی و قصور از گناه ناکرده غوطه ور می سازد.

با اینکه همه ی سیاه نمایی های غرب و دیگر قدرت های بزرگ بین المللی همراه با پمپاژهای تبلیغاتی مغرضانه در تسخیر افکار عمومی، افغانستان را مأمن و معدن مواد مخدر جهان اعم از کشت و تولید و توزیع و اعتیاد معرفی کرده و شناسانده است؛ بر کسی پوشیده نیست که افغانستان صرفا یک قربانی و آلت دست است.

زمین های مرغوب و حاصلخیز افغانستان و نیز زارعان بی مزد و منت افغانستانی که می توانستند با کشت انواع و اقسام گیاهان دارویی و مواد غذایی هم سلامت و هم آتیه ی خود را تامین نمایند در دام گسترانیده شده از سوی قدرت های منطقه و جهان برای صادرات مواد مخدر گرفتار شدند و به صدر جدول راه یافتند.

درحالی که بیشترین قربانیان و متضررشدگان از سوء مصرف مواد مخدر اعم از کوکنار و خشخاش و دیگر انواع مواد مخدر صنعتی و پردازش شده را مردم ملکی افغانستان و مالکان زمین های زیر کشت این گونه مواد تشکیل می دهند، بیشترین و بالاترین سودجویان و منتفع شدگان را ابر قدرت غرب و هم پیمانانش شامل می شوند.

سود سرشار و تضمین شده ای که از توزیع و صادرات مواد مخدر به جیب ناتو و امریکایی ها سرازیر شده و خواهد شد، مصداقی بر این مدعا است که از هنگام ورود غرب به خاک افغانستان و اشغال قلب منطقه، کشت و توزیع مواد مخدر افزایش بی سابقه ای یافته و در جای جای کشور توسعه یافته است.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر نیز بر زمزمه هایی که مدتها قبل در رسانه ها و محافل خبری نهادهای مدنی با مسوولان ذی ربط به گوش می رسید صحه گذاشت و تقاضای جهانی را عامل روند رو به افزایش مواد مخدر در کشور دانست بدان معنا که افغانستان از خود اراده ای برای توقف یا تغییر این روند ندارد.

حتی مدیریت صادرات و توزیع کوکنار و خشخاش نیز بدست یانکی ها و ناتو است و صاحبان زمین و مردم ملکی اراده و اختیاری در این خصوص ندارند وگرنه با ساماندهی درست مواد مخدر جهت تولیدات دارویی و دیگر کارکردهای صنعتی، می شد اقتصاد راکد افغانستان را رونق بخشید. با این همه باید اذعان کرد مواد مخدر اسماٌ از آن ما ولی رسماٌ از آن غرب است و دوای دردهای امریکا می باشد.

کد (8)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 212 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:02

بچیم بلند شو یک پیسبوک نو برایت میخرم

 

تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۵/۴/۳۰

کد خبر: 118433

منبع:

نسخه چاپی

دیشب موبایل دستم بود به فیسبوک مشغول بودم ;
حاجی باکولیم دید گفت ;
او سرخورده برو نماز کن که قضا میشه 24 ساعت تلفن بدستت است طرق طرق موری فقط که تو تسبیح مونی ،
گفتم نماز خواندم حاجی بیغم باش ،
گفت بورو یک لحظه قرآن بخوان ، شاید یک چیز یاد گرفتی خارجی ها همه علوم را از قرآن یاد گرفتن که همی پیسبوک را اختراع کدند .
گفتم حاجی تو زیاد قران میخوانی که خارجی ها ؟
گفت ماره نمی بینی که روز یک جز قرآن ختم میکنم سر خورده ؟
گفتم خو ، تو چرا یگان چیز اختراع نکدی دیگه ؟
؟
هیچی دیگه یک مشت زد د کمریم خانه پیش چیم مه تاریککککک شد ، دیگه هیچ چیز نفامیدم یک وقت به هوش امدم که سری جاگیم رویم را طرف قبله کده مادر جانیم یک گریه میکنه یک حاجی را دو میزنه میگه ;

خدا ترا خیر ندیه دختریم را بلدی یک پیسبوک کشتی ، آوو تو کم بود ، نان تو کم بود دیگه خذمت تو کم بود که سیال خو یک دختر ره کیدی؟
حاجی تای سرم نشسته پیسه را د پیشانیم میزنه د جیب خود میکنه ، میگه لا حوله ولا قوته ،،، شیطان گولم زد یک دکه کدم نفامیدم که دختر ایقس نازک استه ، عزیزه بچیم بلند شو یک پیسبوک نو برایت میخرم ( منظورش از پیسبوک لبتاب استه) !

منم بدون اینکه چشم خود را باز کنم دستم را پیش کدم گفتم اول پول فیسبوک ره بیدی بعد بلند موشوم !
همگی خوشحال شدند حاجی ام پول های نذری را که د پیشانیم زده بود به خودم داد که لبتاب بخرم ، هی هی ،
مگر ناگفته نماند اموتر سیاه مشت بدی استه ، تبال ره د ثانی از جای خو بال شده نمیتانم !
هی هی،
,
(عزیزه جاغوری)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 232 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:24

صد هزار معتاد فقط در ولایت بلخ

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۷    ۱۳۹۵/۴/۳۰

کد خبر: 118434

منبع:

نسخه چاپی

همایشی به منظور بسیج علیه مواد مخدر از طرف ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ با همکاری سایر نهادهای غیر دولتی در شهر مزار شریف مرکز این ولایت برگزار شد.

محمد رحیم رحمان اوغلی رییس اداره مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ که در حاشیه این نشست با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: این اداره یک ارگان پالیسی ساز می‌باشد و وظیفه بازداشت آنان مربوط به پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می‌باشد چرا که معتادان را مریض شناخته و به عنوان مجرم نمی شناسند بنابراین در صورتی که معتادی حامل مواد مخدر باشد پولیس نمی تواند او را بازداشت کند.

او می گوید: در کشورهای خارجی هر گاه یک شخص چه معتاد باشد یا نباشد حتی یک گرام مواد مخدر حمل کند توسط پولیس بازداشت می شود.

محمد اوغلی معتقد است که در مدت اخیر تعداد معتادان در این ولایت افزایش و تنها 100 هزار معتاد در بلخ وجود دارد و ضمن اینکه قاچاقبران تلاش می کنند تا مواد مخدر برای معتادان فراهم کنند تا کنون بیش از 100 قاچاقچی از سوی پولیس دستگیر شده اند.

چند ماه قبل سید کمال سادات فرمانده پولیس بلخ اعلام کرد که در ۵ ولسوالی بلخ مواد مخدر کشت می‌شود اما رییس اداره مبارزه با مواد مخدر این ولایت می‌گوید تنها در یک ولسوالی این پدیده کشت شده است.

کد (24)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 228 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:24

طالبان در تخار شکست خوردند

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۵/۴/۳۰

کد خبر: 118435

منبع:

نسخه چاپی

در پی گزارش های اخیر، طالبان در ولایت تخار شکست خوردند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afganpaper) مقام‌های محلی در تخار گفته‌اند که پس از عقب‌نشینی نیروهای طالبان از روستاهای خواجه بهاء الدین، جنگ فروکش کرده و نیروهای دولتی برای اجرای عملیات برای پس‌گیری القناق آمادگی می‌گیرند.

گروه طالبان تا حال در واکنش به این اظهارات مقام‌ های دولتی اظهار نظری نکرده است.

خواجه بهاء الدین از پایگاه‌های اصلی جبهه متحد ضد طالبان در سال‌های آخر دهه هفتاد خورشیدی بود. طالبان در آن زمان نتوانسته بودند که به این منطقه دست یابند.

این منطقه برای گروه طالبان اهمیت استراتژیک و نمادین دارد و به همین دلیل در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند که آن را به تصرف خود درآورند.

کد (24)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 238 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:24

مجلسی ها با تمام قدرت پارلمان را در چنگال دارند

 

تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۵/۴/۳۰

کد خبر: 118424

منبع:

نسخه چاپی

با رد شدن پی در پی فرمان تقنینی رییس جمهور برای اصلاحات انتخاباتی مردم اعتماد خود را به پارلمان از دست داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فوزیه کوفی، عضو مجلس نمایندگان، امروز چهارشنبه 30 سرطان 95، در صحن علنی مجلس گفت: با این اتفاقاتی که بر سر فرمان تقنینی رییس جمهور در پارلمان افتاد، حالا نظر مردم در مورد اعضای پارلمان کاملاً عوض شده است.

وی افزود: مردم گمان می کنند که همه اعضای مجلس، با تمام قوت پارلمان را در چنگال گرفته اند و فراروی اصلاحات انتخاباتی قرار گرفته اند و اجازه نمی دهند اصلاحات انجام شود.

کوفی گفت: ما با این کارهایی که کرده ایم پیام های خوبی به مردم نداده ایم. نمایندگان مجلسی هم که در این مورد زورگویی و قلدری می کنند باید بدانند که این کارها وظیفه ما نیست. این افراد باید بدانند که اگر قرار بر چنین روندی باشد همه می توانند این کارا انجام دهند.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 232 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:13

دال نخود افغانستان به هند صادر می شود

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۵/۴/۳۰

کد خبر: 118425

منبع:

نسخه چاپی

امر سینا، وزیر امور خارجه‌ ی هند گفته است که این کشور تصمیم دارد، برای تامین تقاضای بازارهای خود از افغانستان دال‌ نخود وارد کند و افغانستان را یک منبع خوب بررای دال نخود می داند.

وزیر امور خارجه‌ی هند گفت: ”در حالی که دال نخود امنیت غذایی ما را تضمین می‌کند؛ دهقانان افغانستان با داشتن بازار مطمین، این گیاه را کشت خواهند کرد.”

آقای سینا می افزاید: برای آغاز کار واردات دال نخود از افغانستان قرار است صد هزار تن به هند وارد گردد.

عبدالقدیر جواد، معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان در کنفرانس “ساخت افغانستان” که دیروز سه‌شنبه در هند برگزار شده بود گفت: “ما لوبیای سرخ کشت می‌کنیم ؛هرچند بازار داخلی بزرگ نداریم، اما ظرفیت کشت دال نخود را داریم.”

معین وزارت زراعت افزود که تجارت میان هند و افغانستان از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به ۶۸۴ میلیون دالر رسیده است.

کد (24)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 210 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:13

بروسلی افغانستان و مادر خوانده ایرانی اش(عکس)

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۵/۴/۳۰

کد خبر: 118426

منبع:

نسخه چاپی

داستان خواندنی بروسلی افغانستانی (عباس علیزاده) و مادرخوانده ایرانی اش!
بروسلی افغانستان:

روزهای بروز عشق به هنر با الگو گیری از چهره‌ی ماندگار دنیای سینما و اژدهای هنر، بروسلی بزرگ، در وجودم فوران می‌کرد. عکس‌های متفاوتی به تقلید از بروسلی بزرگ، به امید رسیدن به دنیای پر رمز و راز و مقدس هنر از خود در شبکه‌های اجتماعی می‌گذاشتم. شبی درست ساعت 9 مصروف دنبال کردن موضوع‌های گوناگون در فیسبوک بودم که درخواست دوستی از یک خانم برایم آمد. درخواست دوستی را پذیرفتم. چندی بعد برایم پیام داد که چه کاره و از کجا هستم. منم خودم را معرفی کردم و گفتم که 19 ساله هستم و در افغانستان زندگی می‌کنم. سپس از ایشان نیز جویای معرفت شدم. پرسیدم از کجا و چند ساله است. برایم گفت که از ایران است و 52 بهار زندگی اش را پشت سر گذاشته است. در بیان همین جمله‌ها بودیم که برایش گفتم: شما جای مادرم هستید.
ایشان هم گفت که شما جای پسرم هستید.

رفته رفته کلمه مقدس مادر روی احساسم پرسه می‌زد. با هم بیشتر از همیشه آشنا شدیم. خودم را پسری می‌دانستم که وی به تمام معنا بزرگی یک مادر را برایم تعریف می‌کرد. همیشه در کارهایم تشویق کرد و بهترین روش ورزش کردن و استفاده درست از وقت را با مهربانی خاص برایم درس داد. منم هرچه در خاطرات داشتم برایش گفتم.

حالا مهربانی یک مادر دیگر، نیز با من همراه شده بود. احساس خوبی داشتم. اما روز به روز مهربانی همیشگی این مادر دور از وطنم، برایم حس غربت می‌داد. مادری که نیز آرزویش دیدن پسری است که از طریق دنیای مجازی پیدا کرده، حس و درد دوری را برایم بزرگ می‌کرد.

این مادر مهربان با آن‌که مرا ندیده بود؛ با وجود درخواست مکرر، که به ایران به دیدن ایشان بروم، همیشه با تحفه هایش از من دلجویی می‌کرد و به من نیروی مثبت می‌داد. طوری که وی لباس بروسلی بزرگ را با دستان خودش دوخته، برایم از ایران فرستاد تا اینکه من با آن لباس دست دوز مادرم، در دارالامان کابل عکس گرفته، در فیسبوک به اشتراک گذاشتم و به شهرت رسیدم.

این انتظار سه سال طول کشید. تا اینکه چندی پیش، برای اشتراک در یک برنامه هنری در ایران، بهانه‌ی خوبی برای زیارت مادرم شد. وقتی رسیدم ایران، برایش پیام دادم که پسر شما در این برنامه منتظر زیارت شماست. وی با تمام شوق و علاقه در آن برنامه به دیدارم آمد. وقتی همدیگر را از نزدیک دیدیم، باورم نمی‌شد که روزی مهربانی مادر دیگری را از جبین غیر از مادر اصلی ام بو بکشم. همدیگر را در آغوش گرفتیم و گریه خوشی سر دادیم.

سرم را در آغوش گرفت و برایم گفت: امیدم برای پیروزی و رسیدنت به قله‌های موفقیت بسیار بالاست، تو به مقصد و مرادت می‌رسی و من به تو افتخار می‌کنم. حالا با داشتن دو مادر مهربان، پشتم به کوه تکیه کرده است.

بزرگی هنر، مسوولیتم را نسبت به مادران و دوستانم را بالا برده و بزرگ کرده‌است. حمایت این دو مادر و مهربانی دوستان را هرگز فراموش نمی‌کنم. با این وجود برای رسیدن به قله‌های موفقیت هنر، همراهی و حمایت شما هموطنان و دوستان عزیز برایم مفید و کار ساز است. سپاس از لطف همه هموطنان گرامی. زنده باد دوستی و همدلی، زنده باد هنر و ارزش‌های مقدس آن.

بروسلی افغانستان -عباس علیزاده

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201607/201607200708591095.jpg

کد (22)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 270 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:13

والی های هرات، نیمروز و فراه به ایران دعوت شدند

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۴    ۱۳۹۵/۴/۲۹

کد خبر: 118385

منبع:

نسخه چاپی

والی های ولایات هرات، نیمروز و فراه به ایران دعوت شدند.

یک مقام مسوول در استانداری ولایت خراسان رضوی ایران اعلام داشت که والی های شرق ایران در همسایگی کشورش دعوت شده اند تا در رابطه با توسعه مناسبات اقتصادی و استفاده از ظرفیت های ایران برای افغانستان، گفتگو کنند.

این دعوت دو روزه که به میزبانی وزیر داخله ایران می باشد، در تاریخ 4 و 5 ماه اسد سال جاری انجام می پذیرد.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 226 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 17:26

17 تن در سیلاب خوست غرق شدند

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۵/۴/۲۹

کد خبر: 118386

منبع:

نسخه چاپی

اداره مبارزه با حوادث طبیعی ولایت خوست در شرق کشور از جاری شدن سیل در این ولایت و جان باختن ۱۷ نفر خبر داد.

به گزارش تلویزیون قندهار، باران های شدید در ولایت خوست، جان 17 نفر را گرفته است.

«شادم هلال» سرپرست اداره مبارزه با حوادث طبیعی خوست اعلام کرد که بر اثر جاری شدن سیل دو موتر با 17 سرنشین غرق شده‌اند.

وی افزود: در این حادثه 8 نفر از یک خانواده و دو نفر از خانواده دیگر جان باختند که در بین کشته شدگان چهار زن و چهار کودک نیز شامل هستند.

کد (4


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 226 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 17:26

حکومت از برگزاری انتخابات می ترسد

 

تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۱    ۱۳۹۵/۴/۲۹

کد خبر: 118387

منبع:

نسخه چاپی

اصلاحات انتخاباتی در افغانستان، همچنان با بن بست مواجه است و هیچگونه آغازی برای آن انجام نگردیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، آصف آشنا آگاه مسایل سیاسی گفت: رد فرمان تقنینی و درگیری که گفته می شود میان حکومت و نمایندگان مجلس وجود دارد واقعی نیست. حکومت از سویی فرمان صادر کرد و از سوی دیگر یک گروه لابی را راه اندازی کرد تا در پارلمان تبلیغ و کمپاین کنند تا این فرمان ها رد شود و زمان ضایع گردد.

وی افزود: حکومت میلی به برگزاری انتخابات ندارد و از برگزاری انتخابات پارلمانی می ترسد. این بازی هایی که برای کمیسیون مشترک، فرمان تقنینی و دیگر موارد اصلاحات انتخاباتی جریان دارد، میان مجلس و سنا و حکومت همه حقه هایی سیاسی است که فقط کار اصراف زمان را انجام می دهد که تا مدت ها انتخابات برگزار نگردد. حرف هایی هم که مبنی بر برگزاری انتخابات زده می شود تماماً دروع است.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 241 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 17:26

اصلاحات انتخاباتی به یک بازی پرتنش تبدیل شده

 

تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۵/۴/۲۹

کد خبر: 118372

منبع:

نسخه چاپی

با وجود تایید کمیسیون مختلط از هر دو مجلس بازهم شک و تردیدها برای اجرایی شدن قانون اصلاحات انتخاباتی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، خلیل الرحمان سروری، استاد دانشگاه گفت: گمان ها بر این است که ریگ هایی در کفش مقام های ارشد حکومت وحدت ملی است که باور و اراده ای برای اصلاح نظام انتخاباتی ندارند.

وی افزود: حتی اگر رییس جمهور هم اراده اصلاح انتخاباتی را داشته باشد افرادی که اطراف را گرفته اند با مشوره های غلط از این کار ممانعت می کنند.

سروری گفت: حالا اصلاحات به یک بازی پرتنش و پرچالش تبدیل شده است و این نشان می دهد که نظام حاکم آماده نیست که به این زودی ها اصلاحات انتخاباتی انجام شود.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 229 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 13:48

ممنوع الخروج شدن کارمندان فاسد شهرداری

 

تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۵/۴/۲۹

کد خبر: 118373

منبع:

نسخه چاپی

۱۱۰ کارمند شهرداری متهم به فساد ممنوع‌ الخروج شدند.

بصیر عزیزی سخنگوی‌ دادستانی می‌گوید: پرونده‌های 110 کارمند شهرداری به‌ گونه جدی بررسی می‌شوند و نتیجه تحقیقات را بعداً اعلام خواهیم کرد.

وی می افزاید مرکز عدلی و قضایی تا چند روز دیگر آغاز به کار خواهد کرد و تلاش می کنیم که هرجه زودتر کارش را آغاز کند.

اما سید غلام‌ حسین فخری رییس اداره عالی مبارزه با فساد اداری می‌گوید تا هنگامی که این مرکز بگونه مستقل و به‌ دور از دخالت ‌های سیاسی کارش را آغاز نکند امیدی به کارایی این مرکز وجود نخواهد داشت.

آقای فخری معتقد است این مرکز باید استقلال داشته باشد و در کار‌هایش دخالت نشود تا کارکرد فساد اداری را به صورت شفاف بررسی کند.

یکی از معضلات دیگر این است که دادستانی باید در کنار پرونده های فساد کارمندان پیشین دولتی پرونده کارمندان فاسد حکومت وحدت ملی را نیز در دست بگیرد.

یکی‌از خواست‌های مهم مردم از حکومت وحدت ملی این است که مبارزه با فساد اداری را در اولویت‌هایش قرار دهد و با این پدیده نباید بگونه مقعطی برخورد کند.

کد(24)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 237 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 13:48

قدیر: حکومت برای مبارزه با داعش دستاوردی ندارد

 

تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۵/۴/۲۹

کد خبر: 118374

منبع:

نسخه چاپی

اعلام موجودیت گروه هراس افکن داعش در ولایت ننگرهار و به تازگی در بخش هایی از ولایت بدخشان مردم کشور و حکومت را با نگرانی و چالش مواجه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، عبدالظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان با توجه به رویکرد داعش در این ولایت ها می گوید: گروه داعش یک پروژه خطرناک بین‌ المللی است که از بین بردن آن کار آسان نیست و باید علیه آن اقدامات جدی صورت گیرد.

معاون اول مجلس نمایندگان با بیان این مطلب ادعای حکومت وحدت ملی را که گویا گروه داعش را در چند هفته از بین می برد غیر عملی می داند.

وی تاکید می کند، حکومت وحدت ملی در راستای مبارزه علیه داعش در کشور هیچ دستاوردی ندارد.

کد (22)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 239 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 13:48

تیتر روزنامه های پاکستان، سه شنبه 29 سرطان 95

 

تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۵/۴/۲۹

کد خبر: 118367

منبع:

نسخه چاپی

** نوای وقت
- مجلس سنای پاکستان: دولت مساله کشمیر را در تمامی مجامع جهانی مطرح کند
- عمران خان: تا زمان حسابرسی دارایی نخست وزیر امکان پایان فساد در کشور ممکن نیست
- انفجار تروریستی در منطقه قبیله ای خیبر پاکستان هفت کشته برجای گذاشت
- 9 هزار نفر از نظامیان در ترکیه بازخواست و از مسئولیت برکنار شدند
- چین نسبت به اوضاع کشمیر در هند ابراز نگرانی کرد

** جنگ
- صدها افسر عالی رتبه ارتش و مسوولان قضایی در ترکیه بازداشت شدند
- کنفرانس سفرای پاکستان به خواسته نواز شریف هفته آینده در اسلام آباد برگزار می شود
- مجلس پاکستان: سازمان ملل به وعده خود برای حل مناقشه کشمیر عمل کند
- انتقاد شدید سیاسیون پاکستان نسبت به واکنش عمران خان به کودتای نافرجام ترکیه
- اجلاس سه جانبه پناهندگان افغانستانی با حضور وزیر امور پناهندگان افغانستان امروز در اسلام آباد برگزار می شود

** اکسپرس
- فرمانده سابق نیروی هوایی ترکیه به طراحی کودتای نافرجام اعتراف کرد
- انفجار بمب در شمال غرب پاکستان/هفت نفر از اعضای کمیته صلح کشته شدند
- عمران خان بار دیگر خواستارن حسابرسی دارایی های نواز شریف شد
- تاکید رییس قوه قضاییه پاکستان بر تشدید تدابیر امنیتی برای حفاظت از قضات
- چهار تروریست در کراچی کشته شدند

** دنیا
- کودتای نافرجام در ترکیه/8 هزار نیروی پولیس برکنار شدند
- چین نسبت به تلفات جانی در کشمیر شدیدا ابراز نگرانی کرد
- نخست وزیر پاکستان انفجار در منطقه قبیله خیبر را محکوم کرد
- مردم پاکستان فردا را به عنوان روز سیا، روز همبستگی با مردم کشمیر برگزار می کنند
- حکم اعدام دو قاتل در زندان شهر راولپندی اجرا شد

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 254 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 12:38

تیتر روزنامه های افغانستان، سه شنبه 29 سرطان 95

 

تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۵/۴/۲۹

کد خبر: 118368

منبع:

نسخه چاپی

**افغانستان
- عبدالله عبدالله: حکومت افغانستان به اصلاحات انتخاباتی و مبارزه با فساد متعهد است
- معاون مجلس نمایندگان افغانستان: حکومت اراده ای به از بین بردن گروه داعش ندارد

**ماندگار
- نگرانی وزارت مهاجرین از وضعیت پناهندگان در پاکستان: جان یک میلیون تن در خطر است
- آغاز بکار کمیسیون مشترک هر دو مجلس افغانستان برای اصلاح نظام انتخاباتی

**جامعه باز
- نماینده سازمان ملل: اصلاحات انتخاتی را سریع تر آغاز کنید
- نقش پاکستان در جنگ علیه تروریسم
- اعتیاد 110 هزار کودک به مواد مخدر در افغانستان

**اطلاعات
- خواست مدارک برای تحویل دادن «فتح الله گولن» از سوی آمریکا
- وزارت داخله افغانستان: در 4 ماه 45 فرمانده مهم طالبان کشته شدند
- اعتراف فرمانده هوایی ترکیه به برنامه ریزی برای تظاهرات

**8 صبح
- معاون مجلس نمایندگان: داعش یک پروژه خطرناک است
- فرصت همکاری بیشتر نظامیان خارجی با نیروهای افغانستانی فراهم شده است
- 110 کارمند شهرداری کابل ممنوع الخروج شدند

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 12:38